Voor 15.00 uur besteld, dezelfde dag verstuurd
Gratis verzending vanaf €29
Niet goed, geld terug

Chiazaad Heel (salvia hispanica)

€ 2,10

Natuurlijk chiazaad van farmaceutische kwaliteit: goed voor het lichaam!

Gewicht
Aantal
Voor 15.00 besteld, morgen in huis!

 Reviews
Er zijn helaas nog geen reviews geplaatst.
Schrijf als eerste een review en ontvang korting op je bestelling!

Dit product geeft recht op maximaal 79 spaarpunten. Aan je winkelwagen kan maximaal 79 punten toegevoegd worden die omgezet kunnen worden in een korting van € 2.37.


  • Gratis verzending vanaf € 29,-
  • Gratis sample & spaarpunten
  • Niet goed, geld terug
  • Kies je eigen bezorgmoment

Chiazaad kopen? Laat je verrassen door de chiazaad van Evans & Watson! Chiazaad is goed voor je lichaam. Het is de rijkste plantaardige bron van omega 3, rijk aan vezels, vitaminen en mineralen en onze chiazaad komt recht uit de natuur. 100% natuurlijk en zonder additieven. Chiazaad heeft een neutrale smaak.

Chiazaad stimuleert gezonde cholesterolwaarden door omega 3, bevordert energieleverende stofwisseling door vitamine B1, B3, biotine, calcium, ijzer, magnesium, fosfor en koper en behoud gezonde slijmvliezen door vitamine B3 en biotine. Daarnaast helpt chiazaad bij de instandhouding van normale huid, gezonde haren en nagels door vitamine B3, biotine en zink en bevordert chiazaad het behoud van normale botten en gezonde tanden door calcium, magnesium, fosfor en zink. Chiazaadjes verminderen vermoeidheid door vitamine B3, ijzer en magnesium en beschermt cellen tegen vrije radicalen door vitamine E, koper en zink. Ook dragen chiazaadjes bij tot een goede spierwerking door calcium, kalium en magnesium. Verder is chiazaad gunstig voor een normale werking van spijsverteringsenzymen en bevordert hierdoor vertering van vetten en eiwitten door calcium. Ook verbeter chiazaad je concentratie en geheugen door ijzer en zink en ondersteunt chiazaad je immuunsysteem door ijzer, koper en zink. Tevens stimuleren chiazaadjes normale vruchtbaarheid en voortplanting en bevordert het behoud van gezonde testosterongehalten door zink.

Onze chiazaadjes zijn 100% natuurlijk en zonder toegevoegde stoffen.

Bereiding – chaizaad thee maken

  • 10 gram chiazaad
  • 300 ml kokend of koud water
  • 20 minuten laten trekken

Niet meer dan 15 gram per dag.

Chiazaadjes hebben een neutrale smaak. Je kunt bijvoorbeeld citroensap toevoegen voor een frisse smaak.

Meer over chiazaad

Chiazaad komt van oorsprong uit Mexico waar het ook al erg lang geconsumeerd wordt. Hier is chiazaad pas een aantal jaren toegestaan om te consumeren.

Chia groeit in heel Zuid-Amerika. Chia geeft de voorkeur aan locaties met weinig regen. De chia kan tot 1,75 meter hoog worden. De bloeiperiode van de chia is van augustus tot oktober, de bloemen zijn blauw of wit. Gedurende de groei wordt de plant in staat gesteld de volledige voedingswaarde van de zaden te ontwikkelen. Na de oogst worden de chiazaadjes zorgvuldig schoongemaakt om al het overtollige materiaal te verwijderen. Er wordt geen additieven aan toegevoegd. Zo weet je dat onze Chiazaadjes onbewerkt en puur bij jou komen.

De rijkste plantaardige bron voor omega 3-vetzuren. Chiazaad kan op verschillende manieren geconsumeerd worden, namelijk als chiazaad thee of drankje, maar ook in melk, yoghurt, smoothies of om mee te bakken. Ook kun je chiazaad in een salade verwerken of op een broodje pindakaas strooien. Heerlijk door het deeg van brood, taart of koekjes en voor alle salades, vlees- en visgerechten. Veel restaurants en koks gebruiken ons chiazaad in hun gerechten.

Salvia hispanica oftewel chiazaad kent door haar lange geschiedenis veel synoniemen, ontstaan door wetenschappers met niet altijd even duidelijke beschrijvingen en dat mensen dezelfde plant ook verschillende namen gaven – streek tot streek verschillend. Chiazaad – salvia hispanica – staat ook bekend als chia, salvia hispanica, Salvia hispanica L., S. hispanica , chiapas, chiarivier, chiawater, chian, golden chia, Salvia columbariae, chia, chia sage, desert chia, pashí, it'epeš, California sage, chia Salvia columbariae var. Columbariae, Salvia columbariae var. ziegleri en Ziegler´s sage.

Chiazaad gezond? Gezondheidsvoordelen & Chiazaad werking

Slechts 10 gram chiazaadjes per dag bevatten voldoende omega 3 vetzuren om bij te dragen aan het onderhoud van het normale cholesterolgehalte in het bloed. Chiazaad bevat grote hoeveelheden omega 3 en omega 6 en dit in een optimale verhouding. Verder bestaan chiazaadjes voor 34% uit vezels. Ook zijn chiazaadjes rijk aan vitamine B1 (thiamine), B3 (niacine), vitamine E, calcium, ijzer, kalium, magnesium, fosfor, koper en zink. Chiazaadjes bevatten veel eiwitten.

Met chiazaad afvallen? Het kan zeker hierbij een ondersteunende werking geven en wel op deze manier. Chiazaadjes zorgen er voor dat iemand langer een verzadigd gevoel vasthoud. Simpel gezegd stimuleert het chiazaad een vertraging bij de omzetting van koolhydraten naar suikers, waardoor er minder insuline aangemaakt hoeft te worden. Dit houdt de bloedspiegel en hormonen weer in balans. En hoe minder insuline het lichaam aan hoeft te maken, hoe gemakkelijker iemand gewicht verliest. Daarnaast zitten ze boordevol vezels wat zorgt voor een verzadigd gevoel. En bevatten ze veel antioxidanten die ervoor zorgen dat de bloedsuikerspiegel op peil blijft. Toch heeft tot nu toe geen enkel wetenschappelijk onderzoek kunnen aantonen dat chiazaad echt helpt bij het afvallen.

Ook goed voor huid, haar en nagels? Je huid zal je zeker bedanken gezien de extra inname van vitamines, mineralen en anti-oxidanten, ideaal voor huidregeneratie. Chia is verder nogal een bron van Omega 6 LA, maar ook van antioxidanten (vergeleken op de gram met verse blauwe bessen levert Chiazaad vier keer zoveel antioxidanten) en eiwitten of proteïne. Allemaal belangrijk voor een gezonde huid. Onderzoek heeft aangetoond dat een voedingspatroon met antioxidanten het verouderingsproces in het lichaam vertragen. Haar en nagels zijn verder voornamelijk gemaakt van eiwit. Doordat het menselijk lichaam eiwit gebruikt om weefsels aan te maken en te repareren, hebben we hier relatief veel van nodig. Omdat eiwit niet in het lichaam is opgeslagen, is het belangrijk om het in het dieet op te nemen en chiazaad is een geweldige natuurlijke rijke bron van eiwit. Conclusie, is Chiazaad gezond? Is Chiazaad superfood? 2x zeker weten!

Waarschuwing: Raadpleeg altijd een dokter in geval van twijfel

Ga je chiazaad kopen? Lees het volgende dan nog even aandachtig door. De ingenomen hoeveelheid van het zaad beïnvloedt de werking van het zaad. Bovenstaande informatie bevat geen medische adviezen en kan onvolledig zijn, raadpleeg je dokter in geval van twijfel. Evans & Watson is niet aansprakelijk voor de resultaten van gemaakte keuzes op basis van bovenstaande informatie.

Niet gebruiken bij een lage bloeddruk.

Omdat chiazaad veel vezels bevat kan het, indien je niet gewend bent aan veel vezels consumeren, zorgen voor diarree, misselijkheid of winderigheid.

Productkenmerken

Biologisch
Nee
Hoeveelheid
Max. 15 gram per dag
Drinkadvies
Verwerken in gerechten
Ingredienten
Chia zaad Heel (Salvia hispanica)
Cafeine
Nee
 Reviews

Schrijf als eerste een review! !