Bestellen

Waarom moeilijk doen, als het ook gemakkelijk kan? Want iets online bestellen hoeft niet ingewikkeld te zijn. Iets bestellen bij Evans & Watson is in ieder geval zo gepiept. Binnen een paar stappen bepaal je helemaal zelf wat je wilt hebben, hoe je wilt betalen en wanneer je het pakketje wilt ontvangen of ophalen.

Product toevoegen aan je winkelwagen

Als je het juiste product hebt gevonden, klik je op de knop ‘in winkelwagen’. Vervolgens verschijnt jouw winkelwagen in beeld, inclusief het zojuist toegevoegde product. In de winkelwagen kun je verschillende wijzigen doorvoeren. Zo kun je bijvoorbeeld een product verwijderen door op het prullenbakje achter het product te klikken, je kunt het aantal bestelde producten makkelijk aanpassen, de mogelijkheid om je bestelling in te laten pakken in cadeaupapier (zie cadeauservice). In je winkelwagen kun je bovendien spaarpunten of een verkregen kortingsactie/voucher verzilveren.

Nog niet helemaal uiitgewinkeld? Je hebt altijd de keuze om verder te winkelen (klik op ‘verder winkelen’) of je kunt verder gaan met afrekenen door te klikken op ‘ik ga bestellen’. 

Tot dusver ging het concreet over je bestelling. De producten die je wilt ontvangen. Helaas weten we nog niet naar wie we het mogen versturen als we je bestelling eenmaal verwerkt hebben. Daar zijn we een aantal dingen voor nodig, waaronder de bezorggegevens. Je volgt 4 stappen waarin we alleen de essentiële informatie van je vragen om je bestellng succesvol te verwerken. We beginnen met de bezorggegevens.

Stap 1: Gegevens

Wanneer je klikt op de knop ‘ik ga bestellen’ ga je het checkout proces in. Op de volgende pagina krijg je de keuze voor inloggen of afrekenen zonder een account. Als een zogenaamde 'gast'. Tevens kun je je registeren als nieuwe klant. Een account heeft als voordeel dat je niet bij elk bezoek aan Evans & Watson je gegevens opnieuw hoeft in te vullen. Daarnaast kun je je bij het registreren aanmelden voor onze nieuwsbrief. Dit kan bovendien onderaan elke pagina.

Na het invullen van de factuurgegevens kun je ook aangeven waar je jouw bestelling wilt laten bezorgen. Klik hiervoor op 'Gebruik een ander bezorgadres'. Kies je hier niet voor dan zijn factuur- en bezorgadres gelijk. 

Ander adres omdat het om een cadeau gaat? Vanzelfsprekend kun je jouw bestelling ook ergens anders als cadeau laten bezorgen. Omdat niet altijd even duidelijk is voor onze medewerkers als het om een cadeau gaat en er geen 'cadeauservice' (zie winkelwagen) is gekozen, kun je het ook altijd even vermelden in het opmerkingenveld bij de volgende stap 'Bezorging'. Dan voegen we de factuur niet bij.

Al een account?

Inloggen is overigens zo gepiept. Onze webshop herkent of je al een account hebt. Wordt je emailadres herkent omdat je al een account hebt, dan komt er automatisch onder het emailadres, na het invullen van je emailadres in het invulveld, een wachtwoordveld te voorschijn. Wachtwoord even invullen en je bent ingelogd. 

Nadat je hebt inlogt, kom je in het scherm ‘Gegevens’. Hier zie je al een vooringevuld formulier, op basis van je opgeslagen adressen. Vanzelfsprekend kun je via de 'adressenboek' een ander opgeslagen adres selecteren. Let op, je vult in eerste instantie altijd het factuuradres in.

Stap 2: Bezorging

Niet iedereen wil zijn bestelde producten even snel ontvangen. De een heeft wat meer haast dan de ander. Daar hebben we rekening mee gehouden. Ook hebben we rekening gehouden met thuisbezorging en afhalen bij een pakketpunt. Voor het verzenden van bestellingen maken we overigens gebruik van vervoerder DPD. 

Standaardservice en Spoedservice

We maken onderscheid tussen 'Standaardservice' en 'Spoedservice'. Standaard wordt elke bestelling binnen 48 uur verwerkt en aangeboden bij de vervoerder. Uitgezonderd zijn natuurlijk feestdagen, vakanties en maar ook dagen die in het weekend vallen. Kies je voor 'Spoedservice' dan wordt je bestelling binnen 24 uur verwerkt en aangeboden bij de vervoerder. 

De gekozen 'service' is direct gerelateerd aan de snelheid waarmee we je bestelling kunnen verwerken. Het gaat hierbij echt om de snelheid van ons inpakteam en in het magazijn. Hoe snel wij jouw producten kunnen klaar maken, netjes in een doosje kunnen doen en de sticker van de vervoerder er op kunnen plakken. Niet dus de snelheid van leveren door de vervoerder. Hier hebben we geen invloed op. Wel op ons inpakteam... ;)

Een voorbeeld. Niet alle bestellingen zijn gelijk geboren. Van alle bestellingen die we binnenkrijgen geeft bijvoorbeeld de één de voorkeur om de bestelling te ontvangen op het eerst volgende bezorgmoment, terwijl de ander juist op 'vrijdag thuis werkt' en het dan zou willen ontvangen. Een aantal dagen in de toekomst bijvoorbeeld. Hier houden we rekening mee. Hierdoor ontstaat er van nature een rangschikking in de te verwerken bestellingen voor die werkdag. Met de keuze voor 'Spoedservice' oefen je hier als het ware zelf invloed op uit. Je komt als het ware bovenaan de stapel te liggen. Bestel je dus vandaag voor 15.00 uur dan wordt je bestelling dezelfde dag verwerkt en aangeboden bij de vervoerder.

Afhalen bij een DPD-punt

Niet iedereen is elke dag of een hele dag thuis. Snappen we. Hebben we ook wat voor bedacht. Je kunt je bestelling namelijk ook laten bezorgen bij een 'afhaalpunt'. Eenvoudig en gemakkelijk op het moment je bestelling afhalen wanneer het jou het beste past. Helaas is ons systeem nog niet zo geavanceerd dat bij de keuze 'Afhalen bij een DPD-punt' je een van de vele afhaalpunten kan kiezen. Laten weten op welk afhaalpunt je het wilt afhalen? Naast de verzendmethodes vind je een opmerkingen-veld waar je het adres van de afhaallocatie kan invullen. Geen adres ingevuld? Niet getreurd. We versturen de zending dan naar het dichtstbijzinde afhaalpunt op basis van het opgegeven bezorgadres.   

Afhalen in Anloo

In het pittoreske Anloo voelen wij ons thuis. Handig, want het is ook hier waar huis en haard is. Om zinloze vervoersbewegingen te voorkomen en omdat sommige mensen nou eenmaal graag bij ons voor de fabriek langs fietsen, kun je ook kiezen om op gezette tijden je bestelling bij ons aan de deur af te halen. We hebben dan wel geen winkel, wel scheelt het een bestelbus in de straat en heb je weer even de benen kunnen strekken of een eindje gefietst. Het pittoreske Anloo zal niet bij iedereen een lichtje doen branden. Voor degene die het niet kent, het ligt in Noord-Drenthe, zo'n 15km ten oosten van Assen, 6 km zuidwestelijk van Zuidlaren. Ben je in buurt? Geef je bestelling via de webshop door, kies voor 'Afhalen in Anloo' en selecteer een van de mogelijke voorkeursleverdata. Dan zorgen wij er voor dat je bestelling op jou ligt te wachten wanneer je het komt afhalen. 

Datumselector: voorkeursleverdag kiezen

De snelheid waarmee je bestelling wordt verwerkt hangt samen met de gekozen service. Dit komt ook tot uiting in onze datumselector, waar je zelf een voorkeursleverdatum kan opgeven. Aangeven wanneer je het liefst je bestelling dus ontvangt. We tonen hier altijd de eerste 5 dagen die het dichtsbij in de toekomst liggen. De datumselector houdt rekening met je de keuze voor 'service'-niveau. Verder houdt de datumselector rekening met het moment in de week. Zo gaan dagen die in het weekend liggen weer bij de te kiezen data af. Bestel je dus op donderdag na 15.00 uur? Dan kun je kiezen voor maandag, dinsdag en woensdag als mogelijke voorkeursleverdag. Dit schuift zo door. Vrij duidelijk toch?

Stap 3: Betaalwijze

We hebben behoorlijk wat verschillende betaalmogelijkheden waar we mee samenwerken, hieronder hebben we de 5 meest gebruikte opgesomd.

1. Betalen met iDeal

Wanneer je toegang hebt tot internetbankieren kun je gebruik maken van het gemakkelijke en betrouwbare iDEAL. Internetbankieren via iDEAL kan met ING, ABN AMRO, Rabobank, Triodosbank, RegioBank, ASN Bank, KNAB, SNS Bank en vele andere.

2. Betalen met Bancontact & Belfius

Met Bancontact kunnen Belgische rekeninghouders online aankopen doen middels hun bankpas. Met Bancontact en Belfius kun je vertrouwd, veilig en gemakkelijk jouw online aankoop bij ons afrekenen. Je rekent af in je eigen internet betaalomgeving, op basis van specifieke beveiligingsmethodes van je eigen bank.

3. Betalen met creditcard

Als je besloten hebt om te betalen met een creditcard worden je gegevens veilig via een SSL-verbinding ingevoerd en wordt er door PayPal gezorgd voor een correcte afhandeling. Je kunt betalen met Visa, MasterCard en American Express.

4. Betalen met PayPal

Mocht je een PayPal account hebben dan is online betaalsysteem PayPal een veilige en efficiënte manier van betalen.

5. Bankoverschrijving

Let op! Voor betalingen via handmatige overschrijving geldt een extra levertijd. Deze wordt veroorzaakt doordat de bestelling pas geactiveerd wordt zodra wij het geld op onze rekening hebben ontvangen. Kortom, de hoeveelheid extra levertijd is afhankelijk van de snelheid waarmee jij het geld overmaakt en van jouw bank. Bij ontvangst van het geld op onze bankrekening wordt je bestelling geactiveerd, je order verwerkt en gelden weer de gangbare levertijden. Het is altijd handig als je ons even een berichtje stuurt zodra je opdracht aan de bank hebt gegeven voor de transactie. 

Stap 4: Overzicht

Je kunt nu je bestelling definitief bevestigen of de laatste wijzigingen aanbrengen. Definitief bevestigen gebeurt op het moment als je klikt op de knop 'Bestellen'. Controleer daarom nog even voor de laatste maal of je adresgegevens kloppen, je de juiste producten besteld hebt, je de juiste aantallen besteld hebt, je de juiste betaalwijze geselecteerd hebt. Alles klopt? Dan is het tijd om af te rekenen. 

De service die je verwachten mag.

Top
Oops!
Je bevindt je momenteel op onze consumenten website. Hier vind je bijvoorbeeld producten met de optie voor kleinere afname hoeveelheden. Voor voordelige prijzen ga je naar onze zakelijke website. Maak hieronder een keuze op welke website je verder wilt gaan.